Le début

20 september 2015 - Angers, Frankrijk

Ik zal jullie eens wat vertellen over de afgelopen twee weken. Na onze lamge vlucht kwamen we eindelijk aan in parijs en hebben we kennis gemaakt met de rest van de 320 afsers in frankrijk. Dus femke en ik hadden wat mensen er tussen uit gezocht en hebben met een aantal duitsers finnen amerikanen en bosniers de weekend in parijs doorgebracht. Op mijn kamer lagen 5 mensen ik een belg een amerikaan een braziliaan en een deen. Dat was een leuk clubje voor de avond mee door te brengen.
Ps. Dit is de eerste keer in 2 weken dat ik weer nederlands spreek dus het gaat stroef en mijn gramatica zal ook wel niet helemaal geweldig zijn.
Maar dus... Zondag ochtend werden we naar het station gebracht en leerde we precies de mensen kennen die in je buurt kwamen. Op eerste blik leek het een super saai clubje maar dat verandere al snel toen we in de trein zaten want toen heb ik samen met een amerikaan (sabrina) en een guatamaliër (adriana) de reis naar angers mee door gebracht.
Ps. Zij zijn op het monenten echt mijn vrienden maar daar vertel ik jullie zometeen meer over.
Toen we aankwamen op het station stonden sylvie fred en odin klaar om me op te vangen. Toen hadden we een groeps foto gemaakt en een familie foto.

Toen hebben ze met de auto de stad lsten zien ( het is echt een hele mooie stad). Een maal thuis gekomen lieten ze mn kamertje zien het is groter dan mijn deel van trens en mijn kamer bij ons thuis. Ik had mn koffers meteen uitgepakt.
We hadden een lekkere uitgebreiden lunch gehad uit de bretagnese keuken.
Toen zijn we met de fiets naar de rand van het centrum gefietst om fotos te maken op het theatre gebouw.
De volgende dag was mn eerste dag op school dat was gewoon uitzitten voor mij. Het jammere was dat niet heel veel mensen geintreseerd waren wat ik wel had verwacht maar ach ja. De eerste week op school ging niet al te soepel maar mijn frans ging wel voor uit want nederlands en engels zijn verboden thuis. Iederen ochtend eet mijn broer hagelslag. De band tussen odin mij is heel goed. Het is een apparte maar wel een goeie apparte.
Maar terug naar school... Het vrienden maken ging en gaat nog steeds stroef maar het gaat met de dag beter. Vorige week donderdag had ik mn eerst training van de volleybal, ze dachten waarschijnlijk dat ik zon dikke niets nut was die niet kon volleyballen maar dat veranderde wel tijdens het trainen. Gisteren heeft de trainer gevraagd of ik met de volwassen mee wil trainen. Ik dacht in mezelf arrêt .
Oke ik ben een beetje van hak op de tak aan het springen maar nu terug naar vorige week... Vrijdag ging ik met odin en zijn vrienden naat het festival dat door heel het stads centrum was. Op zaterdag zijn ik adriana sabrina en ruben (de amerikaan van mijn kamer in parijs) naar het festival gegaan. Het was zo leuk we hadden allemaal zo veel plezier. Ruben sliep die nacht bij mij thuis want ik en sabrina zijn de enigste die in angers wonen.
Maandag het ik echt geen zin in school maar tja het moest. Mijn klasgenoten werden met de dag leuker en gezelliger en opener. En ik heb geen een dag alleen hoeven te eten. Mijn frans groeit met de dag.
Gisteren had ik hagelslag mee naar school genomen en dat was echt een feest.
Ps. Ik eet echt zo lekker tussen de middag de kantine hier is echt op en top. Dit weekend heb ik door gebracht in bretagne. Vrijdag laat in de avond zijn we met ons autotje naar bretagne vertrokken midden in de nacht hebben we sylvies zus wakker moeten maken en heb ik daar een nachtje geslapen de volgende ovchtend heb ik galettes gemaakt en dat ging vrij soepel maar het is toch ern pittig klusje. Na dat we gegeten hadden gingen we paddenstoelen zoeken om soep van te maken. Hoe raar het ook klinkt het was best leuk. Tegen de avond vertrokken we naar mammie ( oma hier) en daar hebben ee een groot diner met heel de familie.( mijn "eefjes en nichtjes" zijn echt aardig en hebbben interessen. Nu is het zondag ochtend en moet ik jog zien wat we gaan doen tot nu toe alleen huiswerk gedaan.

Nou dat was het dan voor nu.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda Dirkx:
    20 september 2015
    Fijn om te horen dat je Frans steeds beter wordt. Je Nederlands niet vergeten anders kunnen we straks niet meer buurten.
    Die vrienden die komen wel, heeft even tijd nodig, toch.
    Je bent pas weg en je hebt al zoveel gedaan. Ga er van genieten Igor. Het gaat jou wel lukken.
    Groeten van ons allen.
  2. Marion:
    20 september 2015
    Hoi igor,

Komt allemaal goed. Veel plezier daar.

Gr Marion van loon
  3. Joke van Rijthoven:
    24 september 2015
    Bonne chance Igor!
  4. Bart Fiers:
    25 september 2015
    Wat een mooi verhaal Igor. Als je zo doorgaat kun je een mooi boek schrijven van je mooie avontuur. Veel plezier daar! Groeten, Bart
  5. Igor:
    29 september 2015